Norra Berget - Grankottens julbord

Ja var ska vi börja?
 
Först hade de slarvat bort min förbeställning. Men de fixade ändå ganska snabbt en "ny" tallrik, och det är jag tacksam för, men inte nöjd.
 
 
På tallriken var allt kallt förutom svampen. Utöver svamp fick jag
Paprikafyllda oliver
Rödlök
Granatäppelkärnor
Soltorkade tomater
Tomat
Gurka
kronärtskockshjärtan
Kidneybönor
 
Av det som gick att plocka på buffen som var veganskt fanns det en vanlig "blandsallad" med salladsblad, tomat, gurka, rödlök.
Syltlök
skivade rödbetor
bröd
kokt potatis.
 
Till efterrätt fanns det en fruktorg med gröna bananer mm.
Jag tog en klementin och lite vindruvor (som smakade besprutningsmedel eller något sådant, inte speciellt goda)
 
 
Detta skulle kosta 450kr + dricka.
No way!
 
När vi klagade när vi skulle beställa så hade det blivit miss i köket och de hade egentligen redan en tallrik färdig, Men vad det var på den fick vi inte veta, men misstänker att den inte hade varit så långt ifrån det jag redan ätit, då dessa komponenter inte ingick i den vanliga buffén,
Så fick min mat gratis. Så jag är ändå nöjd att de kunde erkänna att de gjort fel.
 
Förutom med missen med maten så var det alldeles för mycket folk där.
Såpass mycket att skulle man prata var man tvungen att skrika. När jag kom dit så fick jag höra att de hade bokat ungefär 250personer den sittningen, och det var verkligen proppat med folk.
Kunde lika gärna ha ätit mat på krogen, det skulle ha varit lättare att prata under måltiden.
Om jag kommer att gå hit igen?
Nej.
Är man sugen på sallad och potatis finns det betydligt bättre ställen att gå på.
 
Familjen vill nästa år prova södra berget. Men jag är inte speciellt övertygad att det skulle bli speciellt mycket bättre där tyvärr.
Bästa ställena är de som är mindre och vill ha en som kund och då anstränger sig lite extra.
Trots allt är jag en sådan kund som de går med vinst på om man jämför priserna på de köttätande kundernas mat.
 
Var har du ätit julbord i år?
* ÄTA I SUNDSVALL | |
Upp