Öppna julklapparna på rätt dag!

Bild lånad från hobbex.se
 
Någon mer än jag som INTE gör det?
För att vara ärlig så öppnar jag de nästan direkt.
 
I början av december fick jag en klapp från jobbet, duschtvål, icke vegansk. Men min förälder fick den av mig och det var uppskattat.
Efter det har det blivit flera trisslotter utan vinst. Fick ett paket av en släkting nu i veckan som jag inte pratat med på någon månad. Helt oväntat så fick jag en kikare!
Har inte funderat på att jag skulle behövt en men inser att det är jättebra att ha en.
Har inte hunnit prova den ännu, hoppas det fungerar när man har glasögon. :)
 
Själv är jag en dålig släkting. Jag vet inte vad jag ska skicka? Tandborstar av bambu? Jag känner knappt dem och de har allt... Och jag vill inte skicka något som inte överrensstämmer med mina värderingar. Men mina värderingar är inte alltid uppskattade. "Vegan", det låter ju som att du är terrorist - sagt av släkting.
Till min partners familj har jag köpt såpa, zombieträdgårstomtar och bambutandborstar.
 
Skulle jag ha varit lite mer händig så skulle jag ha kunnat ge bort egengjord marmelad (Eller nej, de flesta har diabetes), Inlagda grönsaker, seitanspjäll eller något, men nu eftersom jag är terrorist så vet jag inte om de skulle äta av maten eller bara slänga?
 
Det är svårt.
 
Ibland får jag saker som rentutav känns som en förolämpning. Av de som känner mig lite bättre. Det är ingen nyhet att jag inte gillar päls med mera. De som träffat mig under de 10 senaste åren vet att detta inte är någon "fas" som de trodde från början.
Men nej, fårskinnsprylar, läder, ullstrumpor med mera. Gåvor med mjölkchoklad och så vidare.
 
Och sen har vi det stora gisslet, hur mycket pengar ska jag lägga ner? Kommer den som ger mig en gåva att ha betalat mycket mer än mig? (iof har väl 80% av alla blivit utan gåvor)
 
Någon som har tips på vad man ska köpa? Böcker går bort då de flesta har starr å sånt, många har diabetes, gillar att äta de de alltid har ätit, gillar inte förändringar och är skeptiska till nymodigheter.
Såklart är jag sent ute. Som vanligt.
Har inte orkat tänka så mycket på detta, har varit så mycket annat.
Just nu exewmpelvis försöker jag döva det faktum att jag har tappat bort ett par kvitton som ska redovisas. Helst igår.
Tänkte att det kanske är bättre att köpa på mellandagsrean och slå på stort på deras födelsedagar istället?
Vet inte när de fyller år heller för den delen men det får jag tänka på senare.
 
 
 
Allmänt | |
Upp