Blandade känslor

Igår skulle vi festa till det lite med tacopizza, och det blev jättegott!
"mitt recept"
1 paket färdig pizzabotten
1 burk tacosås
1 paket hälsans köks tacofärs
Riven wilmersburger pizzaost (Köpt på Hälsokraft)
Skivade tomater
lite nötter
 
in i ugnen och KLART!
 
Det var bara det, brukar köpa ICA´s pizzabotten (vegansk!) men den va slut, har tidigare använt saralee etc som också är veganska.. Men det blev att testa en ny botten (Delizie), och den smakade bra. Men en stund senare började det mullra och kännas konstigt.. Sen har jag spenderat snart ett dygn i närheten av toaletten... De andra som åt av den hade inga problem... Förstod inte varför inte varför förrän jag kollade på förpackningen. Det var den första pizzabotten som jag sett med laktos och skummjölkspulver.
 Ja lite bitter besviken blev jag, för detta var ju något som kunde ha undvikts.. Men det är sånt som händer, och min kropp har nu tydligt visat hur fel det är att som vuxen äta mjölk.. Det är väl inte så konstigt om min kropp vill bli av med det?
Min dag är förstörd och jag som planerat att hitta på något roligt.. exempelvis vara ute i det fina vädret. Istället ligger man inne med magont och svettningar.
 
-------------------------------
 
Något annat som får mig att må dåligt är denna artikel på ST.nu gå in och kommentera du med!!
Bild från artikel
 
"För åtta år sedan ansökte Stödebon Jan Bäckström om ett typgodkännande av Belisle super x 120 – ett fångstredskap som dödar mårdar.

– Jag har ansökt, fått avslag och överklagat, säger Bäckström.

Efter åtta års kamp har Bäckström fått rätt. Naturvårdsverket har nu godkänt fällan för mårdjakt.

I sin senaste ansökan skickade Bäckström med ett certifikat som visar att fällan är godkänd för fångst av mård i Kanada. Eftersom fällan där har godkänts enligt kraven i Agreement on international human trapping standars måste den även godkännas i Sverige, konstaterar Naturvårdsverket.

– Det är en jättebra fälla. Lätt att bära med sig och djuret dör direkt, säger Jan Bäckström.

Men Jordbruksverket och Statens veterinärmedicinska anstalt anser inte att redskapet är acceptabelt "ur djurskyddssynpunkt".

Naturvårdsverket skriver i sitt beslut att beslutet kan återkallas om det visar sig att fällan utsätter vilda djur för onödigt lidande, eller människor för fara."

____________________
 
Något som gjorde dagen lite lättare var denna nyhet Veganlådan!
Bild från hemsidan
Premiärlådan kommer att kosta 279kr och 5-7 nya veganska produkter.
Låter superbra! dock så finns det för lite information på hemsidan just nu som gör att jag inte vågar beställa.
 
Allmänt | |
#1 - - VeganFTW:

Funderar också på att beställa en veganlåda. Men det står ju verkligen ingenting på deras hemsida. Då känns det inte så seriöst. Har du provat på vegancuts.com?

Svar: Vegancuts har jag inte provat, tycker det är krångligt att beställa från utlandet...
Happy

#2 - - Johan:

Hej!
Jag skulle vilja komma i kontakt med dig angående veganlådan.
Med Vänlig Hälsning Johan
(Jag antar att du ser min email)

Svar: Självklart! Skickar ett mail!
Happy

Upp