Jobbsökandet pågår.

Bara i april har jag fått flera mailsvar om att jag inte gått vidare i processen. Inte ens till steg två.
Formulär efter formulär har fyllts i.
Att tjata efter arbetsgivarintyg för att kunna få arbetslöshetsersättning. Veckorna går. Tjatar lite till. Vad ska du med det till? Var det inte du som inte kunde få A-kassa?
 
Men idag hoppas jag att mitt sökande delvis är över. Av en slump fick jag frågan, av en person jag träffat mindre än en halvtimme. Kan inte du skicka in ditt CV till mig?
Självklart kan jag det!
Så nu ska jag snickra ihop ännu ett CV.
Hoppas hoppas. Tror jobbet kommer att passa.
Men man ska ju inte hoppas för mycket.
För bra för att vara sant?
 
Firade med att köpa vegansk Scampi för 120spänn.
Vad ska jag göra av detta? Jag som aldrig ens gillar fisk och skaldjur på den tiden. Fiskpinnar på sin höjd, fast då var det paneringen som var intressant.
 
Imorgon ska jag ta mod till mig och ringa min studiekamrat. Skulle ha ringt för länge sedan. Har skjutit upp det.
Är rädd att kamraten ska bli arg för att jag inte hört av mig på ett tag.
Men tiden går ju och vår slutuppgift ska redovisas den 10 Maj. Inte långt kvar.
Förhoppningsvis får jag ett diplom då.
Ett av många diplom / intyg som ligger och skräpar i min låda.
Har faktiskt nyligen fått ett diplom.
Cirkelledare steg 1 av 3 inom NBV. Kanske blir ett steg två till hösten.
Skulle någon vilja gå en kurs hos mig?
 
 
Rockar en av mina favorittröjor ikväll. Man ska ju alltid hoppas på det bästa.
 
 
 
Allmänt | |
Upp