Svar på mejl från APA, Torget och Korvbaren

Har nu fått svar på mina frågor, har inte varit där ännu men planerar att hinna med det inom snar framtid.
 
APA:
 
Förrätten går att få utan honung
Varmrätten Portabelloburgare (vegoburgare) går att få vegansk. Osten byts ut mot något annat om så önskas.
Efterrätt; De har ingen vegansk efterrätt på menyn men kan ibland fixa sorbé. Är bäst att man förbeställer någon dag i förväg så de hinner fixa något.
Pommesen är veganska (förutom den med parmesan)
Mangoketchup, tryffelolja och vinägern är veganska.
All sallad och lök är veganskt förutom den karamelliserade.
 
( Har hört via en annan att det kan vara frågetecken angånde brödet på burgaren, men att det glutenfria är garanterat veganskt, jag har inte frågat men det kan man ju göra när man är där. )
 
Torget Brasseri:
Jag har tidigare gått in och frågat men inte kunnat äta något, men när jag mailat fick jag veta detta:
 
Risotton är vegansk om man väljer bort osten.
Går att få grillade grönsaker med rödbetsbiff om man frågar i förväg.
 
( Dock tycker jag rödbetsbiffar är lite av fattigmansmat när jag frågade om det fanns möjlighet att få tzayspett. Men men. Smaken är som baken och det är ju huvudsaken att man gillar det man får och att det finns tillgängligt! en hade förväntat mig lite mer när man ser prislappen på den andra maten )
 
Korvbaren:
Vegokorven är ägg och mjölkfri, sojabaserad.
 
 
 
Tipsa mig gärna om nya ställen att äta på!!
 
* ÄTA I SUNDSVALL | |
Upp