Carlshamn heter numera Planti

Carlshamn har bytt kostym!
Eller ja, Kavli som producenten heter har bytt förpackning på deras veganska produkter. Lustigt nog så står det fortfarande Carlshamn på deras hemsida och inget under nyheter... En ganska ouppdaterad sida med lite konstig information här och där. Men men..
Kavli har förutom Planti även fler märken, då det är ett internationellt företag (som det mesta annat :( ) så nämner jag bara några av de svenska.
Druvan
Johnny´s
Eriks såser
Skyr
Tigers
Perstorps Ättika
Hultbergs
Bärry
Västerviks senap
 
Så nu vet ni det. De säljer både mjölk, sjölevande och vattenlevande djurprodukter.
Koncernen delar varje år ut ganska mycket pengar till olika projekt, senaste gången blev det 500.000 till Min stora dag, 250.000 till barncancerfonden och 250.000kr till BRIS.
Detta var något jag inte visste förrän jag surfat in på hemsidan, läs mer HÄR
 
Men de gör också god soygurt. Så någonting har de lyckats med, och de inlagda vitlökarna i söt chilimarinad. MUMS!
 
 
 
I och med kostymutbytet så kom en ny smak, rabarber. Har sett den på Ica Maxi i birsta tidigare men min inhandlades på Citygross i Bydalen. Köpte även den stenhårda vispen (Hur gör man för att lyckas med den?!?) och en matlagningsgrädde i en för mig ny smak.
Gissa vad. Jag ÄLSKAR rabarbersmaken. Den är tjock med lagomt stora klumpar i. Färgen är dock inte så tilltalande, kanske skulle lite rödbetsjos lättat upp den gråa känslan.
Förutom färgen så ger jag den full pott!
 
 
Sen så har Alpro också börjat med ännu en smak, granatäpple. I andra länder så finns det långt mer många smaker, och förhoppningsvis kommer de alla!
Här blev jag dock besviken, smaken liknar de andra, jag vet inte hur jag ska sätta fingret på det och förklara men, det känns som att jag ätit den förut.. Plus att den var för lös. Mer sås än yoghurt om vi säger så...
Men den slinker ner utan problem :)
Också inhandlad på Citygross i Bydalen.
 
Pssst... Denna vecka är det specialpris på Fry´s, vissa förpackningar kostar 33kr st om jag minns rätt.
 
Veganska produkter | |
Upp