Mat i Göteborg

Att få tag i veganmat i Göteborg är lätt. Inte alls som när jag var där för över 10år sedan sist. Då var det svårt att få tag i lakto-ovo vegetariskt så blev att vi lagade mat i lägenheten vi bodde i.
Men saker förändras! Numera finns det veganmat vart man än vänder sig känns det som. Står också på skyltar etc. Hoppas det blir så här också om en snar framtid!
 
 
Första kvällen så gick vi till det mytomspunna plejset Jonsborgs Grill.
 
Jag köpte en kebabtalrik med mos. Syns knappt. Det fanns en liten buffé som man kunde ta grönsaker, bönor, dressing med mera. Supergott. Har ni vägarna förbi måste ni stanna på detta ställe. De har även ett litet utbud av veganska varor (iofs större än på butikerna hemma) med ostar från violife, grönkålschips, mjölkfri choklad med mera!
 
Det finns också ett par foodtrucks. Denna heter In Gwarot.
 
Etiopisk veganmat från foodtrucken.
 
Kryddig kimchisoppa med tofu på Yammy kitchen. M´s mat var såklart också vegansk.
Starkt och gott. Inget för den som inte gillar kryddor! Näsan rann som en fors under måltiden!
 
Fyra små rätter med soppa och bröd på En Deli Haga.
 
 
 
Min slutsats är att som vegan behöver du aldrig vara hungrig i Göteborg. Mycket större variation av rätter än här hemma. Nu kommer det kännas tråkigt att äta här hemma men det är smällar man får ta.
Jag måste lära mig att laga mer maträtter.....
 
 
UPPDATERAD 11/7 2015!
Stavfel på restaurangerna! Tack du uppmärksamma läsare! :D
* ÄTA VEGANSKT PÅ ANDRA ORTER | |
#1 - - Anonym:

Tänkte bara rätta för framtida besökare.
In Gwaro heter vagnen, Yammy kitchen antar jag att ni var på (pröva Bim bim bapen!) och En Deli Haga.
/Göteborgare som är i Sundsvall över dagen :)

Svar: Tack!Ska ändra!
Happy

Upp