Vegovison Umeå 2015

 
Det bästa med att åka på Vegovision är att träffa sina gamla och nya vänner, medans man äter mat så att man spricker!
 
Åkte upp på fredagen och ställde iordning inför mässan. Avslutades med pizza :)
 
Jag hade valt en god en med banan, annanas, chichi ("k*cklingbitar") med curry.
Mums. Vad pizzerian hette? Ja det har jag glömt!

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Lördagen blev hektisk!
Över 1500besökare! Full rulle! Några av utställarna sålde slut på sina produkter ganska snabbt!
Sen så var det flera bra föreläsningar. Hann inte gå på någon då jag preparerade mat nästan hela tiden. Hann inte ens provsmaka allt jag hade velat prova. Men men.. Skoj var det iallafall!
 
 
Lite av de godsaker jag stoppade i mig från Café Snåttren. Blev kakor, mazarin mm också...
I matväg så blev det en "cik´n teryaki" wrap och en lasagne.
 
Lite av det jag fick med mig hem.
Från Goodstore blev det vitamintabletter (en ny sort jag inte har provat. luktar för mycket för att de ska åka ner i min mun. ska prova att lufta dom ett tag... hjälp på tips?) choklad med nougatfyllning (mums!!) och "parmesan" som var ganska okej, för 240kr.
Från Ulltuna mejeri blev det tre stycken ostar på 150gram. Orginal och pepparrot. Och en gurka. Riktigt mumsiga!
Doomstein blev det röd, svart och wasabikaviar.
Från Oatly köpte jag deras "breakfast smoothie", småförpackningar av choklad och pärondryck.
Hos Green Laces köpte jag en svart plånbok från Vegetarian Shoes så att det matchar min kontorsväska.
Från Svensk mat och miljöinformation blev det en hög med klistermärken.
En liten hög med rabattkuponger på Hälsanskök blev det också då de hade slut på allt när jag kom...
Var lite sent ute med handlingen så skulle säkert kunnat få med mig mycket mer hem om jag hade velat...
 
 
Rekomenderar verkligen alla att åka på vegovision. Det är så roligt!
Nästa Vegovision är tyvärr lite för långt bort för mig, nämligen i Göteborg den 5-6 December... Får vänta till nästa år i Umeå igen :)
 
#1 - - Sara, 31 år Stockholm [email protected]:

Det låter grymt! Kommer definitivt försöka ta mig till Vegovision i Göteborg :)

Upp