Aldrig sett så mycket på TV

Tidigare hade jag ett kanalpaket som sades upp för ett par månader sedan. Så nu har jag bara SVT, 4an och 6an.
Det ironiska är att jag aldrig sett så mycket på TV som nu.
Och det är SVT Forum och UR Samtiden som mestadels står och går, och nyhetsmorgon på 4an ibland.
Massor av intressant politik och många föreläsningar. Ser minst en föreläsning om dagen i olika ämnen. Och dokumentärer om sådant jag vanligtvis inte intresserar mig för, som tillverkning av båtar, matiarki i indien mm.
Och nu när jag inte har någon smartphone lyckas jag till och med kolla och hålla mig koncentrerad på vad som sägs under en längre period. Känner jag mig rastlös kan jag ändå plocka med disken, dammtorka eller liknande under tiden. Var nog länge sedan det var så dammfritt under en längre period som nu...
 
Sen underlättar det ju TV tittandet då jag numera bor i soffan. Min säng är trasig och matbordet används för att vara någon slags limbo för växter som plågas av vanskötsel. Jag har ingen aning om hur de ska skötas. Tydligen ska pelargoner klippas, mina är typ en halvmeter höga med en blomma längst upp.
 
Jag har till och med slutat med spotify och lyssnar på det som jag matat in i alla gamla mp3 spelare. Jätteskönt att slippa allt "plingande" av notiserna i telefonen.
Jag till och med orkade läsa i en bok idag om folket som bodde på Gudmundstjärn. Märker att min koncentrationsförmåga har varit misshandlad under en längre period av att vara beroende av telefonen. Men nu känns det som att jag lär mig mer fast jag skalat av mer och mer?
 
Har kommit med på en helgutbildning om lieslåtter i Juli anordnad av Länsstyrelsen. Spännande! Kanske blir så att jag hittar drömlien där.
Nu närmaste projektet blir att tillverka en egengjord tvättklocka. Nu kan jag visserligen använda tvättmaskinen igen men tänkte att det kan va bra att ha, har en del handtvätt och känns ibland onödigt att starta en hel maskin för att skölja upp något. Mina handleder och fingrar orkar inte med att massera för hand i handfatet.
Allmänt | |
Upp